İtirazlar ve Şikayetler

İtirazlar; başvuru sahipleri, adaylar ve belge sahipleri tarafından aşağıdaki başlıklarda yapılabilir.
  • Başvurunun değerlendirilmesi sırasında alınmış olan kararlara,
  • Sınav değerlendirme sonuçlarına,
  • Belgenin verilmesi kararlarına,
  • Gözetim kararlarına,
  • Yeniden belgelendirme kararlarına,
  • Belgenin askıya alma veya iptal kararlarına,
  • Belgenin kapsamının genişletilmesi ve daraltılması kararlarına.
Şikâyetler ise; gizlilik ve güvenliği ile ilgili şartlar, süreçlerde yaşanan tüm faaliyetler, personel davranışları ve tutumları ile olası diğer konularda tüm kişi ve kurumlar tarafından yapılabilir.
  • Şikâyet ve itirazların değerlendirme yöntemleri ile ilgili tüm süreçler web sitesi aracılığı ile de kamuya açılmaktadır.
  • Şikâyet ve itirazların değerlendirme yöntemleri ile ilgili tüm süreçler web sitesi aracılığı ile de kamuya açılmaktadır.
  • Kişiler, KÜNSEM-PBM web sayfası üzerinden itirazını yapabilir ya da KÜNSEM-FR-029 İtiraz Şikayet Formu' nu doldurarak KÜNSEM-PBM’ e ulaştırmalıdır. Talepler herhangi bir iletişim kanalı ile yapabileceği gibi yüz yüze de şikâyet veya itirazlar iletile bilinir.
  • İtirazlar başvuru sahipleri, adaylar veya belgelendirilmiş personeller tarafından itiraza konu olan hususlarda verilen kararların üzerinden 1 ay içerisinde yapılabilir. 1 ayı geçen talepler değerlendirilmez.
  • İtiraz ve şikâyetler, kayıt altına alınabilmeleri için yazılı olarak yapılmalı, itirazın konusu, gerekçesi, yer ve zamanı ile başvuru sahibinin kimlik ve iletişim bilgileri net olarak belirtilmelidir.
  • Şikâyet ve itirazlar Kalite Sorumlusu tarafından İtiraz Şikayet Değerlendirme Formu ile kayıt altına alınır ve Personel Belgelendirme Müdürüne iletilir.
  • Personel Belgelendirme Müdürü ilgili şikâyet veya itirazla alakalı prosesin herhangi bir sürecinde görev almamış ve şikâyet veya itirazı değerlendirebilecek teknik yeterlilikte bir personelin İtiraz Şikayet Değerlendirme Formu ile atamasını yaparak değerlendirmesini talep eder.
  • Bu faaliyet için süre talep tarihinden itibaren 5 iş günüdür.
  • Belgelendirme sürecinde gerçekleştirilen işlem ve eylemlere ilişkin yapılacak memnuniyetsizlik bildirimleri itiraza konu olan olayın gerçekleşmesinden itibaren en geç 5 iş günü içerisinde yapılabilir.
  • Sınav sonuçlarına itiraz ise sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren (sonuçların açıklandığı gün hariç) en geç 5 iş günü içerisinde yapabilir. Belirtilen süreyi geçen talepler değerlendirilmez.
  • Adli soruşturmaya sebebiyet verecek bir itirazın söz konusu olması durumunda bu süre dikkate alınmaz, adli soruşturmaya ilişkin adli süre aşımı dikkate alınır.
  • İlgili kişi değerlendirme sonuçları iletildikten sonra 15 iş günü içerisinde tekrardan aynı konuda değerlendirme talebinde bulunması halinde, gelen talep tüm değerlendirme kayıtları ile birlikte Şikâyet ve İtiraz Komitesine iletilir ve 30 iş günü içerisinde sonuçlandırılır.
  • Komite aldığı kararı İtiraz Şikayet Değerlendirme Formu ile kayda alır.
  • Ancak alınan kararın şikâyet veya itiraz sahibi aleyhinde sonuçlanması akabinde komitenin değerlendirme için almış olduğu ücret başvuru sahibine yansıtılır.
  • İlgili ücretler web sitesinde tanımlanmıştır.
  • Komitenin verdiği kararlar tavsiye niteliğinde olup nihai karar ve ilgili tavsiyelerin personel belgelendirme faaliyetlerine dâhil edilmesi Sürekli Eğitim Merkezi Müdürünün yetkisindedir. Komite kararı öneri niteliğindedir. Şikayetin çözümlenmesi için yapılacak faaliyetler gerekli görülür ve uygulanabilir ise düzeltici faaliyetlerin başlatılması sağlanır.
  • Şikâyet ve itirazlar ile ilgili KÜNSEM-PBM’ nin aldığı nihai kararlara karşı Nevşehir Mahkemelerine başvuru yolları açıktır.
ŞİKÂYET VE İTİRAZ KOMİTESİNİN GÖREVLENDİRİLMESİ:
  • Şikâyet ve İtiraz Komitesi KÜNSEM-PBM dışı personellerden oluşan bir komitedir.
  • Komite ilgili görev tanımında tanımlanan özellikleri taşıyan en az üç üye ile oluşturulur.
  • Gerekli atamayı Sürekli Eğitim Merkez Müdürü yapar.
  • Personel Belgelendirme Müdürü veya SEM Müdürü hakkındaki şikâyetlerde ise Kalite Sorumlusu yapar.
Şikayet ve İtiraz kaydı oluşturmak için tıklayınız. KÜNSEM-FR-029 İtiraz Şikayet Formu